Haltdalen transittmottak - informasjonsmedarbeider 100% stilling

28.04.2016
Haltdalen transittmottak søker informasjonsmedarbeider i 100% stilling

Link AS drifter et transittmottak for voksne asylsøkere og familier på Løvåsen leir i Haltdalen. Driften av mottaket følger UDIs faglige retningslinjer for mottaksdrift og har inntil 210 plasser.
Haltdalen transittmottak har nettopp fått forlenget sin driftsavtale fram til desember 2016, og i den forbindelse skal vi ansette nye medarbeidere.

Stillingen innebærer ansvar for et informasjonsprogram som styrker beboernes forståelse av det norske samfunnet, kultur, lover, plikter og rettigheter, deres trivsel og mestringsevne. Dette innebærer at du er i stand til å bruke et mangfold av pedagogiske verktøy og informasjonskilder som grunnlag for undervisningen og har evne til å engasjere. Det er et eget informasjonsprogram for barn.

Du vil få ansvar for:
  • å planlegge, gjennomføre og evaluere informasjonsprogram for beboerne i mottaket i henhold til kravene i UDIS rundskriv og regelverk
  • å ta initiativ til og være pådriver i samarbeidet med beboerne, beboermedvirkning på ulike arenaer på mottaket
  • ta initiativ til og være pådriver i samarbeidet med eksterne samarbeidspartnere, offentlige etater og frivillige lag og foreninger
  • intern informasjon
  • å holde deg oppdatert på flyktning- og asylsaksfeltet
  • daglige oppgaver og aktiviteter på mottaket

Ønskede kvalifikasjoner:
  • Pedagogisk utdannelse eller tilsvarende kompetanse
  • Erfaring fra undervisning, informasjonsarbeid eller kursvirksomhet
  • Migrasjon eller flerkulturell kompetanse
  • Gjerne erfaring fra offentlige etater (eks. NAV, flyktningetjeneste, grunnskole, SFO)
  • God norsk muntlig og skriftlig framstillingsevne og gode engelskkunnskaper er en forutsetning, men vi vil også vektlegge annen språkkompetanse

Andre personlige egenskaper vi ser etter:
  • Gode samarbeidsevner og godt humør
  • Utfører oppgaver og bidrar til et godt arbeidsmiljø
  • Liker å jobbe med mennesker
  • Språk i tillegg til norsk og engelsk er en fordel

Arbeidet er fortrinnsvis organisert på dagtid, men av og til må du regne med å forskyve dagen

I henhold til Utlendingslovens § 97 stilles krav om politiattest for å jobbe i mottak. Vi krever også gyldig norsk førerkort klasse B.

Hvis dette høres spennende ut kan du være personen vi leter etter! Vi ønsker et mangfold i våre arbeidsmiljøer og vil oppfordre kvalifiserte menn og kvinner med norsk eller utenlandsk bakgrunn til å søke. Vi håper du søker!

Tiltredelse snarest.
 
Spørsmål vedrørende stillingene rettes til mottaksleder Gro Bjerkvoll, 95 72 74 19

CV og søknad sendes til leder.haltdalen@linkmottak.no

Søknadsfrist 8. mai 2016

 































































































































































































































 
66 69 60 08
73 18 61 00
37 16 25 00
61 16 24 60
40 67 54 22
70 00 96 90
45 96 89 73
69 89 90 40
47 93 84 00
47 87 60 60
48 84 93 00
Daglig leder:
Hallstein Saunes
hallstein@linkmottak.no
+ 47 48 89 85 48

Styreleder:
Morten Jørgensen
jorgensen@linkmottak.no
+ 47 95 94 09 95
LINK AS
Postboks 527
4665 Kristiansand

ORG.NR. 880 403 982
Følg oss
KONTAKT DRIFTSOPERATØR
Vi støtter
KONTAKT VÅRE MOTTAK