Starum - Barnefaglig medarbeider 100% engasjementstilling 6-12 mnd med mulighet for forlengelse

24.06.2015
Starum transittmottak for enslig mindreårige asylsøkere er under etablering. Mottaket ligger i Østre Toten kommune, og vil ha inntil 60 plasser for enslige mindreårige asylsøkere i alderen fra 15 til 18 år. Ungdommene bor i mottak mens de venter på å få behandlet sin søknad om asyl. Botiden i transittmottak er begrenset til 2-10 uker og det legges til rette for informasjonsprogram, enkel norskundervisning og fritidsaktiviteter. Mottaket har døgnbemanning og matservering.

Vi søker en faglig sterk person som ønsker å gjøre en forskjell i ungdommers liv, og være en pådriver for det barnefaglige arbeidet på mottaket. Stillingen er underlagt mottaksleder. Det kreves at du har høyere barnefaglig- eller helse/sosialfaglig utdanning.

Du vil få ansvar for:
  • Den faglige kvaliteten på innhold og oppfølging av mottakets omsorgsplan, risikovurderinger, rutiner og kartleggingsarbeid.
  • Være en del av det barnefaglige team sammen med to/tre koordinatorer.
  • Oppfølging av beboerkontakter /særkontakter i forhold til arbeidsmetodikk, observasjoner og oppfølging av spesielt sårbare beboere.
  • Etablere samarbeidet med helsetjenester.
  • Å utvikle et spennende fagområde.

Dine kvalifikasjoner:                         
  • Min. 3-årig barnefaglig, helse- og/eller sosialfaglig utdanning på høyskolenivå.
  • Erfaring fra helsefaglig eller barnefaglig arbeid er ønskelig
  • Relevant arbeidserfaring innen ungdomsarbeid, oppfølgings- og relasjonsarbeid vektlegges
  • Meget gode norskkunnskaper – skriftlig og muntlig
  • God muntlig engelsk og gjerne et annet fremmedspråk (eks. arabisk, tigrinija, dari).
  • Førerkort kl. B

Vi ønsker at du er:
  • trygg på egen faglig kompetanse, engasjert og glad i ungdom
  • tydelig, tålmodig, raus og empatisk
  • strukturert og målrettet i en hektisk hverdag
  • god til å lede, motivere og samarbeide.

Vi tilbyr:
  • En mulighet til å skape noe unikt!
  • Et flerkulturelt arbeidsmiljø!
  • Utfordrende arbeidsoppgaver og faglig utvikling
  • Lønn etter avtale
 
Mottaket vil ha en driftstid på 6-12 mnd med mulighet for forlengelse.
 
I henhold til Utlendingslovens § 97 stilles krav om politiattest for å jobbe i mottak. Vi krever også gode norskkunnskaper (nivå B1 eller tilsvarende), skriftlig og muntlig og gyldig norsk førerkort klasse B.
 
Hvis dette høres spennende ut kan du være personen vi leter etter! Vi håper du søker. Vi ønsker et mangfold i våre arbeidsmiljøer og vil oppfordre kvalifiserte menn og kvinner med norsk eller utenlandsk bakgrunn til å søke. For mer informasjon kontakt Katrine Rennan på telefon 922 81 772

Skriftlig søknad med CV til: stillinger.starum@linkmottak.no  
KUN SØKNADER PÅ E-POST.

Mottaket skal etableres på kort tid, derfor vil intervjuer og tilsettinger skje fortløpende, også etter oppstartdato.  Hvis du kan starte umiddelbart og jobbe en kortere periode (sommer) eller ikke kan begynne til oppstart er vi også interessert i søknaden din!
 
Søknadsfrist: SNAREST!
 































































































































































































































 
66 69 60 08
73 18 61 00
37 16 25 00
61 16 24 60
40 67 54 22
70 00 96 90
45 96 89 73
69 89 90 40
47 93 84 00
47 87 60 60
48 84 93 00
Daglig leder:
Hallstein Saunes
hallstein@linkmottak.no
+ 47 48 89 85 48

Styreleder:
Morten Jørgensen
jorgensen@linkmottak.no
+ 47 95 94 09 95
LINK AS
Postboks 527
4665 Kristiansand

ORG.NR. 880 403 982
Følg oss
KONTAKT DRIFTSOPERATØR
Vi støtter
KONTAKT VÅRE MOTTAK