Starum - Informasjonskoordinator 100% engasjementstilling 6-12 mnd med mulighet for forlengelse

25.06.2015
Starum transittmottak for enslig mindreårige asylsøkere er under etablering. Mottaket ligger i Østre Toten kommune, og vil ha inntil 60 plasser for enslige mindreårige asylsøkere i alderen fra 15 til 18 år. Ungdommene bor i mottak mens de venter på å få behandlet sin søknad om asyl. Botiden i transittmottak er begrenset til 2-10 uker og det legges til rette for informasjonsprogram, enkel norskundervisning og fritidsaktiviteter. Mottaket har døgnbemanning og matservering.

Du vil få ansvar for:
  • Planlegging og gjennomføring av mottakets informasjonsprogram for barn og unge, leksehjelp og skoleaktiviteter ihht UDIs rundskriv.
  • Å følge opp ungdommenes skolegang, og koordinere samarbeidet med skolen og voksenopplæringen.
  • Å samarbeide med eksterne samarbeidspartnere
  • Koordinere skole og informasjonsprogrammet med øvrige aktiviteter på mottaket.
  • Gjennomføre daglige oppgaver og aktiviteter.
 
Ønskede kvalifikasjoner:
  • Pedagogisk utdannelse eller tilsvarende.
  • Erfaring fra undervisning, informasjonsarbeid og kursvirksomhet for og med ungdom, ogs�� de med en annen kulturell bakgrunn enn din egen
  • Migrasjon og flerkulturell kompetanse vil bli tillagt stor vekt.
  • Evne til å engasjere barn/ungdom
  • Førerkort klasse B

Og i tillegg har:
  • gode samarbeidsevner og godt humør
  • liker å jobbe i et mangfoldig miljø
  • evne til å ta initiativ, jobbe strukturert og målrettet i en hektisk hverdag
  • gode norsk- og engelskkunnskaper, både muntlig og skriftlig

Andre språk vil også være en fordel (eks. arabisk, dari, pashto, somalisk, tigrinja)
Forskjøvet arbeidstid på to kvelder i uken må påregnes.

Vi tilbyr:
  • Et flerkulturelt arbeidsmiljø!
  • En mulighet til å skape noe unikt!
  • Utfordrende arbeidsoppgaver og faglig utvikling
  • Lønn ihht tariffavtale

Mottaket vil ha en driftstid på 6-12 mnd med mulighet for forlengelse.
 
I henhold til Utlendingslovens § 97 stilles krav om politiattest for å jobbe i mottak. Vi krever også gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig og gyldig norsk førerkort klasse B.

Hvis dette høres spennende ut kan du være personen vi leter etter! Vi håper du søker. Vi ønsker et mangfold i våre arbeidsmiljøer og vil oppfordre kvalifiserte menn og kvinner med norsk eller utenlandsk bakgrunn til å søke.

Skriftlig søknad med CV til: stillinger.starum@linkmottak.no 
KUN E-POST!

Mottaket skal etableres på kort tid, derfor vil intervjuer og tilsettinger skje fortløpende, også etter oppstartdato 13.07.15
 
Søknadsfrist snarest
 































































































































































































































 
Styreleder:
Morten Jørgensen
jorgensen@linkmottak.no
+ 47 95 94 09 95
73 18 61 00
61 16 24 60
70 00 96 90
45 96 89 73
69 89 90 40
47 93 84 00
47 87 60 60
48 84 93 00
Daglig leder:
Hallstein Saunes
hallstein@linkmottak.no
+ 47 48 89 85 48
LINK AS
Postboks 527
4665 Kristiansand

ORG.NR. 880 403 982
Følg oss
KONTAKT DRIFTSOPERATØR
Vi støtter
KONTAKT VÅRE MOTTAK