Starum - Mottaksleder 100% engasjementstilling 6-12 mnd med mulighet for forlengelse

24.06.2015
Starum transittmottak for enslig mindreårige asylsøkere er under etablering. Mottaket ligger i Østre Toten kommune, og vil ha inntil 60 plasser for enslige mindreårige asylsøkere i alderen fra 15 til 18 år. Ungdommene bor i mottak mens de venter på å få behandlet sin søknad om asyl. Botiden i transittmottak er begrenset til 2-10 uker og det legges til rette for informasjonsprogram, enkel norskundervisning og fritidsaktiviteter. Mottaket har døgnbemanning og matservering.

Vi søker en person med gode lederegenskaper, som er glad i mennesker og som vil være med og skape et unikt botilbud for ungdommer i en utfordrende livssituasjon. Du vil få oppgaver knyttet til administrativ ledelse, drift og faglig leder for mottaket.

Det kreves at du har høyere barnefaglig- eller helse/-sosialfaglig utdanning og ledererfaring med personalledelse/personalansvar. Snarlig tiltredelse vil bli prioritert!

Du vil få ansvar for:
  • daglig drift, administrasjon og personalledelse
  • faglig ledelse og utvikling av personalet.
  • å lede og koordinere det faglige omsorgsarbeidet ved mottaket som er organisert i et barnefaglig team med barnefaglig medarbeider og to/tre koordinatorer.
  • koordinere oppgavefordelingen innen det barnefaglige teamet
  • å etablere og utvikle kontakt med offentlige myndigheter og nærmiljøet til mottaket
  • at mottaket driftes i hht UDIs rundskriv (RS) for asylmottak (udiregelverk.no)
  • mottakets omsorgsplan, årsplan, budsjett og økonomi
 
Personlige egenskaper:
  • Trygg og tydelig i rollen som leder og omsorgsperson
  • Diplomatisk og løsningsorientert.
  • Forståelse og respekt for ulike kulturer
  • Kunne takle utfordringer og konflikter.

Vi tilbyr:
  • En mulighet til å skape noe unikt!
  • Et flerkulturelt arbeidsmiljø!
  • Utfordrende arbeidsoppgaver og faglig utvikling

Lønn etter avtale
 
Mottaket vil ha en driftstid på 6-12 mnd med mulighet for forlengelse.
 
I henhold til Utlendingslovens § 97 stilles krav om politiattest for å jobbe i mottak. Vi krever også gode norskkunnskaper (nivå B1 eller tilsvarende), skriftlig og muntlig og gyldig norsk førerkort klasse B.
 
Hvis dette høres spennende ut kan du være personen vi leter etter! Vi håper du søker. Vi ønsker et mangfold i våre arbeidsmiljøer og vil oppfordre kvalifiserte menn og kvinner med norsk eller utenlandsk bakgrunn til å søke.

For mer informasjon kontakt Katrine Rennan på telefon 922 81 772

Skriftlig søknad med CV til: stillinger.starum@linkmottak.no 
KUN SØKNADER PÅ E-POST.

Mottaket skal etableres på kort tid, derfor vil intervjuer og tilsettinger skje fortløpende, også etter oppstartdato. 
 
Søknadsfrist: SNAREST!
 































































































































































































































 
Styreleder:
Morten Jørgensen
jorgensen@linkmottak.no
+ 47 95 94 09 95
73 18 61 00
61 16 24 60
70 00 96 90
45 96 89 73
69 89 90 40
47 93 84 00
47 87 60 60
48 84 93 00
Daglig leder:
Hallstein Saunes
hallstein@linkmottak.no
+ 47 48 89 85 48
LINK AS
Postboks 527
4665 Kristiansand

ORG.NR. 880 403 982
Følg oss
KONTAKT DRIFTSOPERATØR
Vi støtter
KONTAKT VÅRE MOTTAK